torstai 28. heinäkuuta 2016

6 x Essie

Pääsykokeisiin lukiessa kynsillä oli aika paljon ihan vain yksivärisiä lakkauksia, koska aikaa kynsille ei hirveästi ollut. Eniten oli varmastikin Essien lakkoja, koska niitä tuli hankittua lukuloman aikana jonkun verran. Essiestä on muutenkin tullu tosi vahva suosikkimerkki tässä puolen vuoden sisään.

Aiemmin mainitsin jo, että OutletExposta tuli ostettua halpoja Essieitä huhtikuussa. Viiden euron kappalehinta sai mut hankkimaan viisi uutta lakkaa kasvattamaan Essie-kokoelmaani. Tänään on luvassa niistä kaikista swatch-kuvat, sekä mukaan mahtui myös yksi ale-Essie lisää.

Tänä vuonna isossa alelaatikossa oli enimmäkseen viime vuoden Flowerista- ja Beach Side Babe -kokoelmaa. Myös muita lakkoja löytyi, mutta edellä mainitut kokoelmat hallitsivat selkeästi. Viime vuoteen verrattuna tänä vuonna oli mun makuun paljon paremmat lakkasävyt alessa!


Peach Side Babe -kokoelmasta lähti mukaan pitkään ihaillut Chillato ja Saltwater Happy. Aika herkulliset sävyt, vai mitä?


Chillato on keltaisenvihreä tai vihertävä keltainen, riippuu kummin sen näkee. Itse miellän sen vihreäksi, ja Essiekin kuvailee lakkaa pistaasinvihreäksi. On kyllä totta, että varsinkin keinovalossa sävy näyttää tosi keltaselta.

Lakassa on vähän hankala koostumus, ja sitä saakin laittaa kolme kerrosta. Pari kynttä olisi kaivannut ehkä neljännen kerroksen.. Lakka raidottuu tosi herkästi ja siten levittyy epätasaisesti.


Saltwater Happy on sävyltään aika uniikki; ainakaan mun kokoelmassa ei ole mitään vastaavaa. Tosi kaunis sininen creme, jonka koostumus on vaaleaksi sävyksi täydellinen. Kuvassa kynsillä on kaksi helppoa kerrosta ja päällyslakka.


Ah, Flowerista-kokoelman lakkoja! Jos jollekin on jäänyt epäselväksi, niin Flowerista on mun mielestä Essien hienoin kokoelma ikinä. Mukaan lähti turkoosi Garden Variety ja nude Perennial Chic. Tällä hetkellä multa puuttuu enää Picked Perfect, ja arvatkaa vaan, harmittaako etten ostanut sitä messuilta.. Jos jollain on ylimääränen leveäsutinen Picked Perfect, niin mä huolin kyllä :)


Garden Variety peittää melkeinpä yhdellä kerroksella, mutta lakkasin silti kaksi, koska yksi ei mulle ihan riittänyt. Lakka muuten värjää kynnet helposti; mulla oli kaksi kerrosta aluslakkaa, mutta silti yksi kynsi sai osakseen turkoosia sävyä.


Perennial Chic on kaunis, persikkainen nude. Aluksi ajattelin, ettei tämä sovi ollenkaan mun punertavaan ihoon, mutta sainkin yllättyä positiivisesti. Tämä on nimittäin yksi parhaiten sopivista nudeista, jota oon kokeillut! Laatukin mainio: kaksi kerrosta lyhyille ja kolme kerrosta pitkille kynsille. Yksi mun suosikkilakoista nykyään ♥


Leggy Legend -kokoelmasta halusin nimikkolakan, koska olin lukenut sen soveltuvan leimaamiseen hyvin. Tumman Frock 'n Rollin löysin myöhemmin Citymarketin alelaatikosta puoleen hintaan, joten en voinut jättää sitä kauppaan.


Leggy Legend on upea pronssinen shimmerlakka, jossa näkyy selvästi pinkkiä kimallusta. Peittää hyvin kahdella kerroksella ja tosiaan leimauksessakin vaikutti hyvältä. Lähiaikoina on siis tulossa tällä leimatutkin kynnet!


Frock 'n Roll on tumma munakoisonsävyinen lakka, jossa on voimakas hopea shimmer. Monet sanoo tämän peittävän yhdellä kerroksella, mutta kyllä mun mielestä tätä kaksi tarvitsee. Riippuu toki lakkaustyylistä.. :) Mun kuvissa näyttää ihan mustalta, mutta esimerkiksi ZigiZtyle-blogissa on hyvät kuvat lakasta (linkki postaukseen!).

Kaikki kuusi lakkaa ovat huippulaatuisia ja jokainen jää ehdottomasti kokoelmaani. Suosikkini on Perennial Chic ja heti toisena tulee Saltwater Happy. Mikä on teidän suosikki näistä? :)

8 kommenttia :

  1. Essiet on aina ihania, näistä suosikkini tähän hetkeen on ehkäpä Garden Variety. :)

    VastaaPoista
  2. Tässä on tosi monta kaunista lakkaa, tai oikeastaan kaikki ovat kauniita! Mun ikisuosikki on Salt Water Happy, jonka pullo on vajunut jo kolmanneksen. Garden Variety on myös yksi lemppareita. Kivoja löytöjä hyvällä hinnalla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saltwater Happyn muistin juurikin sun postauksista :) Erittäin kiva sinisen sävy!

      Poista
  3. Chillato näyttää niiiin ihanalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on tosi kiva sävy! Harmi vaan koostumus, mut onneksi se ei ole kuitenkaan pahimmasta päästä :)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kai katsoit Sigin kuvat? Mun kuva antaa ihan väärän kuvan lakasta, koska se on todellisuudessa hienompi :)

      Poista