torstai 15. syyskuuta 2016

Spring & Salt Water

Pitkästä aikaa täällä blogin puolella on esittelyssä kunnon lakkaus! Kun muut julkaisee syksyisiä ja tummia kynsiä, mä kannan korteni kekoon esittelemällä rantateemaiset kynnet. Nämä tosin ovat heinäkuulta, mutta joo, vähän jäljessä mennään :D


Idea lähti siitä, että olin jo pitkään pyöritellyt Picture Polishin Salt Wateria ja Springiä käsissäni. Molemmat oli käyttämättömiä ja jollain tapaa mua kiehtoi niiden yhdistäminen samaan lakkaukseen. Lopulta, nähtyäni käyttäjän @justagirlandhernails rantakynnet, mulla oli täydellinen käyttötarkoitus lakoille.


Peukkuihin, etu- ja keskisormiin lakkasin kaksi kerrosta Salt Wateria. Aloin tehdä keskisormeen liukua Salt Waterilla ja Springillä, mutta en saanut lakkoja toimimaan meikkisienen kanssa. Kokeilin kosteaa ja kuivaa meikkisientä, mutta ei onnistunut. Oli ensimmäinen kerta, kun yritin tehdä liukua meikkisienellä, ja en voinut kuin ihmetellä, miten muut siinä muka onnistuu. Mä sain vain lakkojen hiput kerrostumaan kynsille, mutta itse lakka jäi sieneen. Suutuin, heitin meikkisienen pois ja vaihdoin vanhaan kunnon superloniin. Johan toimi!

Salt Waterilla lakattuihin kynsiin - liukuvärjätty kynsi mukaanlukien - tein valkoisia riekaleita water spotted -tekniikalla. Ongelmia tuli siinä kohtaa, kun tajusin Essencen valkoisen olevan sen verran lopussa, että sitä oli vaikea saada leviämään nätisti veteen. Taistelin riekaleiden eteen ihan luvattoman kauan, mutta sain onneksi kaikkiin kuuteen kynteen edes jonkinlaiset kuviot. Rantaviivalle tuputtelin vielä hiukan valkoista lakkaa elävöittämään.


Spring sai toimia rantahiekkana, johon upotin erilaisia niittejä sekä helmenpuolikkaita. Mä olen aiemmin laittanut niitit, strassit yms. kynsille pilkkutikun ja kirkkaan lakan avulla siten, että oon kastanut pilkkutikun kirkkaaseen lakkaan ja sitten siirtäny partikkelit kynsille. Siinä on ollut huonona puolena se, että monesti oon saanut esimerkiksi niitteihin sotkettua värillistäkin lakkaa. Niinpä halusin jonkin ratkaisun niittien asetteluun, ja sellainen löytyikin BPS:ltä.


Tässä on Nail Art Rhinestone Picker Gel Cube Gel Gem Picker, jonka ristin strassimönjäksi. Mä en oikeastaan osaa edes kuvailla tuota mönttiä, mutta siis kyseessä on tahmea palanen, josta saa irrotettua ja muotoiltua pienen pallon vaikkapa pilkkutikun päähän. Strassimönjällä saa hyvin poimittua ja aseteltua pienet koristeet kynsille, ja mun isoimmatkin niitit pysyivät hyvin kiinni. Tuo pala kestää varmasti käytössä ikuisuuden - varsinkin jos on niin säästeliäs kuin minä, eli tallettaa jokaisen irrotetunkin palan uudelleenkäyttöä varten.



Vaikeuksista huolimatta uskallan väittää, että lakkauksesta tuli yksi vuoden parhaimmista. Tein viime vuonnakin merihenkiset kynnet, joista pidin ihan älyttömästi, eivätkä nämä ainakaan kakkoseksi jääneet. Ihanat lakat, rantateema ja simpukkaniitit, kyllä kiitos! Mulla olis vielä yhdet meriteemaiset kynnet esiteltävänä tälle syksylle, joten katellaan nyt, päästäänkö niihin syksykynsiin tänä vuonna ollenkaan.. :D


Picture Polish - Spring
Picture Polish - Salt Water
Essence - Wild White Ways

simpukka-, ympyrä- ja tähtiniitit (saatu)
helmenpuolikkaat

Strassimönjä on saatu testiin Born Pretty Storelta. Koodilla 2UG10 saa 10% alennuksen normaalihintaisista tuotteista. En hyödy linkeistä tai koodin käytöstä.

32 kommenttia :

  1. Strassimönjä, todella hyvin suomennettu. :D Lakkaus on todella ihana! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole hajuakaan, miksi tällasta kutsutaan, joten nimesin ite :D Kiitos Nanne!

      Poista
  2. ääks en kestä, nää on vaa hirmuhienot kynnet <3

    VastaaPoista
  3. Vastaukset
    1. Varmasti käytän Springiä ja Salt Wateria toistekin yhdessä! :)

      Poista
  4. Äää voi apua miten ihanat!! Aivan täydelliset <3

    VastaaPoista
  5. No hei morjens. Ihan törkeen kivat. Toi keskisormi on mun lemppari. Ostin tänään H&M-visiitillä heräteostoksena simpukkakorviksia ja pohdin, että pitäis pitkästä aikaa tehdä jotain siihen teemaan sopivaa. En tiedä saisinko lopputuloksesta näin kivaa, mutta yrittänyttä ei laiteta? Mä tykkään kans kovasti tuosta väriyhdistelmästä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei kiitos! Keskisormet oli mun lemppareita kans. Mä kyllä uskon, että varmasti saisit jotain tosi kivaa aikaan, joten eikun lakkailemaan! Simpukat ♥

      Poista
  6. Tosi upeat kynnet ja tuo yllättävä väriyhdistelmä toimii tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! En varmaan olisi keksinyt yhdistää näitä, jos ne ei olisi olleet vierekkäin mun pöydällä hyllytilan puutteen takia. Aluksi tosin epäilin ideaa, mutta ihan turhaan :)

      Poista
  7. Nää on tosi upeat! Ihana, vähän odottamaton väriyhdistelmä. Mulla on joskus meikkisienen kanssa sama ongelma liukuvärissä. Täytyykin kokeilla vaahtomuovia! Miten siis tuo strassimönjä toimii - kiinnitetäänkö se koriste sitten sen avulla kynnellekin? Ja hyvin pysyy?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! En tosiaan ymmärrä, mikä niissä meikkisienissä oli vikana.. Glitterien töpöttely sujui kyllä hyvin, joten onneksi eivät joudu roskiin :) Vaahtomuovi on ollu mulla käytössä aina liu'uissa, suosittelen!
      Siis tuo strassimönjä on ikään kuin strassikynä, mutta vaan tollasessa köntissä, josta saa ite muotoilla haluamansa palan. Eli siis se on tarkotettu koristeiden siirtämiseen. Kynnelle vaan kirkasta lakkaa ja strassimönjällä siirretään esim. niitti siihen. En osaa selittää selvästi, mutta toivottavasti ymmärsit :)

      Poista
  8. Jestas miten ihanat<3 Noi värit sopii täydellisesti yhteen!

    VastaaPoista
  9. Ihanat! :) Makin muuten yhdistin naa lakat samaan lakkaukseen, sopi niin hyvin yhteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Ooh, varmasti tuli kivat kynnet! :)

      Poista
  10. Nää on aivan ihanat kynnet! Tulee niin hyvälle mielelle kuvista jo. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle tulee niin hyvä mieli näistä kommenteista! Kiitos :)

      Poista